Données personnelles M'enregistrer Connexion aux pages perso et au forum ! icon

Une lettre de Louis XI : renvoyez moi donc ce prisonnier...

Les sources médiévales, difficilement lisibles, sont une aubaine pour les historiens. Elles permettent de donner des indications précises sur la société de l'époque.

Messagede Jehan » 08 Avr 2006 21:43

Louis XI, ce roi si décrié, à tort je crois, a beaucoup écrit. Un style de lettre bien particulier, et un sujet plus militaire que mes habitudes !

AN – P 13572, cote 394

Loys, par la grace de Dieu, roy de France, à nostre très chier et très amé frère et cousin le duc de Bourbonnois et d’Auvergne, salut et dilection. Pour ce que, pour aucunes grandes et justes causes qui très fort touchent le bien de nous et de nostre royaume, nous soit besoing d’avoir et prendre en noz mains le conte de Roussy, mareschal de Bourgoyne, prisonnier de guerre à présent, estant en noz mains en vostre chastel de Hériçon, nous ayons advisé et délibéré d’icelluy conte de Roussy envoier quérir et le mectre en noz mains pour les causes dessusdites, nous vous mandons que icelluy conte de Roussy vous faictes bailler et délivrer par Loys Agar, vostre cappitaine dudit chastel de Hériçon qui d’icelluy prisonnier a la garede de par vous, à nostre amé et féal conseiller et chambellan Glaude de La Chastre. Et en le luy baillant et délivrant vous et ledit Loys Hagar en demourerez quictes, et promectons en bonne foy et en parole de roy de vous en garder et garentir de tous dommaiges et intérest envers tous et contre tous qui ores ou pour le temps advenir, à vous ou audit Loys Hagar ou aux vostres, en pourroient demander querelles ou poursuir aucunes choses. Donné à Nostre Dame de la Victoire lez Senlis, le XI° jour de septembre l’an mil CCCC soixante quinze et de nostre règne le quinziesme.

Par le Roy, l’évesque de Mende, le sire du Bochage et autres présens.
Petit
Jehan
Bon contributeur
Bon contributeur

• Articles en relation
    Réponses
    Vus
    Dernier message

Le Moyen Age... Info complémentaires

Services et Infos