Données personnelles M'enregistrer Connexion aux pages perso et au forum ! icon

Vente de vigne, valeur comptable de l'écu d'or en 1402

Les sources médiévales, difficilement lisibles, sont une aubaine pour les historiens. Elles permettent de donner des indications précises sur la société de l'époque.

Messagede Jehan » 21 Juin 2006 23:59

AN – P13552, cote 124

A tous ceulx… Guillaume, seigneur de Tignonville, chevalier, conseiller et chambellan du Roy nostre sire, garde de la prévosté de Paris, salut.

Savoir faisons que pardevant Jehan Tauconeau et Jehan Delanoë, clers, notaires du Roy nostre sire de par lui establiz ou Chastellet de Paris, fu personnellement establi Charlot Felis, varlet de chambre de très noble et puissant et excellant prince monseigneur Loys, duc de Bourbonnois, conte de Forestz, baron et seigneur de Beaujeu, per et chamberier de France, lequel.. recongnut et confessa avoir vendu, quitté, cédé, transporté… audit monseigneur Loys, duc de Bourbonnois, acheteur… deux pièces de vigne si comme elles se comportent que ledit vendeur se disoit avoir, tenir et possider de son conquest ou terrouer de Chantemilan, en la chastellenie de Verneul en Bourbonnois, l’une pièce tenant d’une part à la vigne Thèvenin Puresoille et d’autre part au chemin ou sentier qui va de la maison du prieuré d’Yseure à la vigne de Guillaume Laurens / et l’autre pièce tenant aux charroies communes dudit prieuré d’Yseure par-dessus / et d’autre part par dessoubz à la vigne d’icellui prieuré / chargé des cens et charges qu’elles doivent d’ancienneté aus seigneurs dont elles sont mouvans et tenues, sans autre charge.

Ceste vente faite pour et parmi le pris et somme de quatre cens livres tournois monnoye courant à présent, l’escu d’or à la couronne du coing du Roy nostre sire pour vint deux solz six deniers tournois que ledit vendeur en confessa avoir euz et receuz dudit monseigneur le duc…

.. le lundi second jour d’ottobre l’an de grâce mil CCCC et deux

Delanoë
Taconeau
Jehan
Bon contributeur
Bon contributeur
 
Messages: 359
Inscription: 15 Déc 2005 14:00

 


  • Articles en relation
    Réponses
    Vus
    Dernier message

Le Moyen Age... Info complémentaires

Services et Infos

cron